rockiesonmojo

Alla inlägg den 19 november 2011

Av Michelle Björmark - 19 november 2011 19:44

hej!


som sagt5 så red jag ju dressyr på banan idag , an var lite hård i början av passet, men mjuknade mer och mer bra vi kom igång , så han blev mjukare och gick kätte fint i båda varven!

men han blir lite ojämn i tackten i benen ibland elr hur man ska kalla det , för han hatar lera , å de var lera på planen idag, men de gick bra! i traven var han PIGG! han va jätte pigg , men fick ändå koll på honom och han lyssnade på mina hjälper, tyckte de gick bra (: 


hade ju kvällspasset idag också , så när jag skrittat av rockie och tage in honom så duschade jag av benen på honom och smörjde in dom med matolja! ett tips jag rekommenderar 1 de funkar jätte bra ifall hagarna är leriga och man inte vill att sin häst ska få mugg eller så , så smörj in dom med matolja efter du borstat elr tvättat dom !;) så torkade benen också , sedan gav jag alla hästarna sin burkmat och mamma gav dom sitt hö. sedan åkte vi hem , och i morgon blir det ett till pass på banan! de kommer nog gå lika fint som idag :) 

Jea kom in i stallet också så hon provade ett täcke som va hennnes på rockie passar de inte hennes häst PP så får rockie det sa hon ! gud så snällt:))

Av Michelle Björmark - 19 november 2011 15:41

Åker till stallet nu ! :)  

Av Michelle Björmark - 19 november 2011 14:27

hej! tänkte börja med att berätta vad jag gjorde med rockan igår (: , igår så hade jag morgonpasset med min mamma , åkte dit och släppte ut hästarna . allt gick bra:) , borstade honom innn också . efter allt va klart mockackade vi så gjorde jag maten och hö:) 


idag så ska jag snart åka till stallet och rida ett dressyrpass på banan , får se ifall pappa hinner bli med och fota!:D 

hoppas det, för isåfall kommer de bilder sen ;) 

men innan jag åker till stallet så kommer de en tjej som ska kolla på Rockies gammla vintertäcke som är tillsalu , de är för litet för rockie nu :) men bloggar mera efter jag vore i stallet ! hejdå:)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej! Jag heter Michelle Björmark och är 14 år. Jag kommer att blogga om mitt liv med min varmblods valack rockie. han är 14 år.han sluta på trav år 2006. ni kommer få följa våran utveckling tsm. med både fram-mot gång :) han är min lilla stjärna!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

foton

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards