rockiesonmojo

Alla inlägg under september 2011

Av Michelle Björmark - 25 september 2011 17:25

hej hej alla igen! =DD 


har haft en liten bloggpaus, för han inte blogga för våra prov har börjat nu så jag sitter å pluggar efter stallet förtårni ;) men försöker så gott jag kan ! =D


Allt är skit bra med mig å Rockie!=DD han är så otroligt duktig! 

vi har ridit för de mesta dressyr denna veckan:) 

på banan , vi har tränat på att böja honom lite överdrivet i vänstervarvet så han blir mjukare, de kommer=) 

igår så red jag dressyr på banan och red på en 8:a å böjde honom å försökte få honom mjuk i nacken i traven :) de gick sådär, lite hård i vänster , men bra i höger!:) tog ingen galopp igår för de va lite lerigt på plan. Min kompis jessica ville med till stallet också :) när vi stog i stallgången med rockie så skulle han klia sig hela tidem på mig! han är bara för go min lille griiiis!<3 älskar dej mest!

har fått en systemkamera också! =DDDDDd såå nu kommmer de maaaassssooooor med bilder framöver å så ! tänkte lägga upp nåra bilder nu med :')      

                                     Kram Michelle&Rockie!  

Av Michelle Björmark - 13 september 2011 15:55

hejhej! nu är jag tillbaka i bloggen igen! :) har inte hunnit blogga för jag går först i skolan sen direkt till stallet, sedan när jag kommer hem gör jag läxorna sen såver. men jag ska göra så gott jag kan ! (: för vill verkligen blogga :) tänker absolut inte ta bort eller sluta blogga !en sak som är säker!, :)

men dom hära dagarna har jag ridit för mesta delen på plan (: ena dagen gjorde jag ett dressyrpass (: då var även hanna och poccahontas (poca) på planen (: trevligt! , de gick jätte bra han var väldigt mjuk! , igår så red jag barbacka å skrittade , mysigt ! , för han hade tappat en sko :(så skrittde. men hovis kommer idag klockan 6:D wihooo! i onsdags tror jag de va elr torsdags så skulle jag rida ut men de va blött överallt så jag red på vägen fram å tillbka sen på banan dressyr :) gick suveränt ! :d , men de va ju synd att ded va typ som översvämmningen vid islandshästarnas travbana, där man mpste rida för att komma till högvalta (:

älskar dej rockan!<3

Av Michelle Björmark - 8 september 2011 15:47

hejhej! nu åker jag snart till stallet och rider å pysslar;) kommer mera uppsatering sen om vad jag gjorde idag ! pusshej!:)

Av Michelle Björmark - 5 september 2011 19:54

ja nu är sadelkammaren mycket luftigare! å de vart snyggt tycker jag!, de är då så att dom har rivit ut alla skåp å hyllor och istället då gjort långa hyllor längst en vägg och sen hängt träns hängare som vi har tränsen på då;) på en annan väg! här kommer bilder! första bilden: ser lite stökigt ut där men de blir bättre sen :)    

Av Michelle Björmark - 5 september 2011 19:41

hejhej! ska försöka blogga varje dag nu jag lovar!! 

tänkte berätta lite om dagen igår.

Igår så åkte jag till stallet,hade kvällen. Tog in alla hästarna och sedan borstade jag rockie:) skulle ut å  gå med han på plan för att kolla hur han var i benet , mycket bättre!! skönt!tog nåra kort:) USB-KABELN FUNKAR NU! :D så kommer nåra bilder!

kommer även bilder på sadelkammaren hur den ser ut;) 

idag:idag så är de pessväder! ösat ner hela dagen ungefär! åker snart till stallet och myser å pysslar å tar ut han å tar med farmors kamera och fotar som senare kommer upp på bloggen!:D:D ska känna lite på benet och lägga på lite linement:) de har ju inte hänt nå allvarligt han har bara sträckt sig för er som inte sett att jag skrev de i ett tidigare inlägg ;)

sedan har vi hämtat ut mitt packet med ricbyxor och ett nytt bra linement! då mitt ä slut. 

men idag blir de ingen ridning:( men massa mys !':) i morgon så blir de nog en skritttur sån att de ska bli en mjukstart ;) eftersom han hafr en vilo vecka när jag varit utomlands! prinsen!     sötisen igår!  

Av Michelle Björmark - 3 september 2011 19:53

hej igen! äntligen hemma ifrån mallorca! :D

varit bra där men hemma är de bäst!:)

har saknat djuren så mycke!:( men åkte direkt till stallet när vi klivit i bilen i oslo, så släppte vi ut hästarna:) rockie hade sträckt xsigf i högerbak men inge större sak. lade på lite lindrande linement. han fick stå inne nån timma . åkte sedan tillbaka till stallet och släppte ut honom , han var istprt sett bra å, han ömmar ju ,men inte så mycke. så gött att få se ,imn prins!:') älskar dej!<3saknat han sååå! juste ja , dom har ju gjort om i sadelkammaren riktigt snyggt! de är klart nmu så ja:) , kommer bild i morgon !, sen har den hästen kommit som skulle hyra boxplatsen som är ledig :) poccahontas (: jätte stor å fint sto!:) hanna hennes ägare värkar ju supersnäll, å duktig! :) men bloggar mera i morgon ! pusshej<3

Presentation


Hej! Jag heter Michelle Björmark och är 14 år. Jag kommer att blogga om mitt liv med min varmblods valack rockie. han är 14 år.han sluta på trav år 2006. ni kommer få följa våran utveckling tsm. med både fram-mot gång :) han är min lilla stjärna!

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

foton

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards